środa, 22 maja 2019

Patronat, ostatnie godziny zapisów oraz komunikat startowy

Miło nam poinformować, iż sobotni rajd objął swoim patronatem Burmistrz Zelowa Pan Tomasz Jachymek. Dziękujemy!
Na liście startowej już ponad 200 osób, przypominamy że formularz zgłoszeniowy jest czynny jeszcze tylko do końca dzisiejszego dnia (22 maja). Po tym terminie zapisanie będzie możliwe tylko w ramach dostępności świadczeń (w szczególności map), po potwierdzeniu mailowym z naszej strony.
Osoby, które dokonały opłaty wpisowego przelewem prosimy o sprawdzenie na liście startowej, czy w kolumnie "Wpisowe" mają zaznaczony status OK (jeśli nie, to prosimy o niezwłoczny kontakt).
Ponadto opublikowaliśmy komunikat startowy, zachęcamy do zapoznania się z jego treścią:
Dojazd

Ośrodek Konferencyjny " Przy Patykach"znajduje się w Kolonii Łobudzicach 18c, ok 3km na wschód od Zelowa, ok. 400 m na północny wschód od skrzyżowania z DW 484 Zelów-Bełchatów przy drewnianym kościele w Łobudzicach (ze skrzyżowania kierujemy się na zbiornik Patyki i Bujny Księże).
GPS: 51.450704 N  19.257715 E
W związku z ograniczoną liczbą miejsc parkingowych przy ośrodku "Przy Patykach" prosimy o parkowanie na ogólnodostępnym parkingu przy Zalewie Patyki, ok. 750 m na północ od bazy rajdu. Nie dotyczy to osób, które mają zarezerwowany nocleg na terenie ośrodka - dla nich przeznaczone będą miejsca parkingowe w pobliżu domków.

Dojazd koleją jest niestety sporym wyzwaniem. Nie dość że do stacji Dobroń jest około 20 km, to w związku z kolejnym remontem linii Łódź - Sieradz wiele połączeń (wszystkie ŁKA i część Regio) została zastąpiona tymczasowymi autobusami, w których przewóz roweru nie jest możliwy.

Biuro zawodów, start i meta rajdu

Biuro zawodów będzie znajdować się na terenie Ośrodka Konferencyjnego w pobliżu Smażalni Przy Patykach i domków letniskowych (w południowej części ośrodka, w okolicach pierwszego wjazdu na teren od strony Łobudzic).
Biuro będzie czynne od godziny 8.15. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (podpisanie oświadczenia, wpisanie na  listę startową, otrzymanie pakietów startowych itd.).  W związku ze spodziewaną dużą frekwencją, prosimy w miarę możliwości o wczesne przybycie do bazy rajdu. Aby usprawnić proces zapisów, planujemy uruchomić 2 stanowiska.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę  uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły posiłek (zupa plus grillowy posiłek - mięsny lub wegetariański, zgodnie z wyborem zaznaczonym podczas zgłoszenia). W bazie rajdu będzie można skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę.
Przed, a także po rajdzie będzie można dodatkowo skorzystać (we własnym zakresie) z oferty Smażalni Przy Patykach - polecamy szczególnie smaczne ryby serwowane w restauracji, a także szeroką ofertę napojów. W restauracji znajduje się też toaleta, udostępniona dla uczestników rajdu.


Mapy i karty startowe

Uczestnicy będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 w skali 1:60 000 wydawnictwa Compass. Ilość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób, które nie zapisały się do dnia 22.05 a wyrażą zainteresowanie startem, dostępność map (i tym samym możliwość startu) potwierdzimy drogą mailową (planujemy przygotować pewien zapas map).
Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 24 (zaliczenie każdego z tych PK jest punktowane 1 punktem przeliczeniowym), będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych).
Karty startowe będą wydrukowane na syntetycznym papierze, odpornym na wodę i rozdzieranie.
Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.


Zasady rywalizacji

Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Mega należy zdobyć od 1 do 13 punktów przeliczeniowych (punkty można dowolnie wybrać spośród wszystkich 24).
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy zdobyć od 14 do 24 punktów przeliczeniowych.

Rozdanie map nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa planowana jest na godzinę 9:20. Limit czasu 8 godzin 30 minut będzie liczony od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.


Bezpieczeństwo

Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po lasach; poruszanie się po terenach prywatnych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody właściciela terenu.
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności przy przekraczaniu DW484 w Łobudzicach, gdzie niestety widoczność jest dość ograniczona.
Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych, a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.
Komunikat zawiera m.in. istotne informacje dotyczące dojazdu do bazy, organizacji ruchu w okolicy oraz miejsc gdzie można pozostawić samochody, zatem tym goręcej zachęcamy do lektury.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz