Do grona patronów medialnych naszego rajdu dołączyły portale KochamRawe.pl oraz fitskc.pl - dziękujemy!
Opublikowaliśmy komunikat startowy, zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.
Dojazd
Baza rajdu znajduje się w zachodniej części Rawy Mazowieckiej na ulicy Tatar koło hali sportowej i sceny
GPS: 51.753244 N 20.228662 E
Parkingi znajdować się będą w pobliżu hali od strony ulicy Katowickiej oraz na placu koło kortów tenisowych na wschód od bazy, między ulicami Tatar i Katowicką. W razie potrzeby można parkować również w innych miejscach, z zachowaniem przepisów ruchu drogowego.
Jadąc od strony Łodzi DK72 najlepiej skręcić w Soszycach na południe kierując się na Boguszyce i dalej na Chrusty, skąd jadąc dalej na wschód docieramy do zachodniej części Rawy Mazowieckiej. Można też dojechać od strony centrum Rawy Mazowieckiej, zjeżdżając z DK72 w DW707 tuż przed doliną Rawki i zamkiem.
Osobom jadącym S8 czy to od strony Warszawy czy od Wrocławia polecamy zjechać na węźle Rawa Mazowiecka południe, od którego prowadzi ulica Katowicka, prowadząca w kierunku bazy rajdu i parkingów.
Jadącym od strony Łodzi przypominamy również, że w miejscowości Złota znajduje się stały radar mierzący prędkość odcinkowo - szczególnie warto więc w tym miejscu zdjąć nogę z gazu, a zaoszczędzone w ten sposób środki przeznaczyć chociażby na start w kolejnych rajdach.
Dojazd koleją możliwy do Skierniewic, Koluszek czy Rogowa, jednakże od Rawy Mazowieckiej dzielą te miejscowości dość spore odległości. Przez Rawę przebiega jedynie wąskotorowa Kolej Rogowska, która jest jedną z atrakcji turystycznych regionu.
Biuro zawodów, start i meta rajdu
Baza rajdu znajduje się w zachodniej części Rawy Mazowieckiej na ulicy Tatar koło hali sportowej i sceny
GPS: 51.753244 N 20.228662 E
Parkingi znajdować się będą w pobliżu hali od strony ulicy Katowickiej oraz na placu koło kortów tenisowych na wschód od bazy, między ulicami Tatar i Katowicką. W razie potrzeby można parkować również w innych miejscach, z zachowaniem przepisów ruchu drogowego.
Jadąc od strony Łodzi DK72 najlepiej skręcić w Soszycach na południe kierując się na Boguszyce i dalej na Chrusty, skąd jadąc dalej na wschód docieramy do zachodniej części Rawy Mazowieckiej. Można też dojechać od strony centrum Rawy Mazowieckiej, zjeżdżając z DK72 w DW707 tuż przed doliną Rawki i zamkiem.
Osobom jadącym S8 czy to od strony Warszawy czy od Wrocławia polecamy zjechać na węźle Rawa Mazowiecka południe, od którego prowadzi ulica Katowicka, prowadząca w kierunku bazy rajdu i parkingów.
Jadącym od strony Łodzi przypominamy również, że w miejscowości Złota znajduje się stały radar mierzący prędkość odcinkowo - szczególnie warto więc w tym miejscu zdjąć nogę z gazu, a zaoszczędzone w ten sposób środki przeznaczyć chociażby na start w kolejnych rajdach.
Dojazd koleją możliwy do Skierniewic, Koluszek czy Rogowa, jednakże od Rawy Mazowieckiej dzielą te miejscowości dość spore odległości. Przez Rawę przebiega jedynie wąskotorowa Kolej Rogowska, która jest jedną z atrakcji turystycznych regionu.
Biuro zawodów, start i meta rajdu
Biuro zawodów będzie znajdować się na terenach rekreacyjnych OSiR Rawa w pobliżu hali sportowej Tatar. Biuro będzie czynne od godziny 7.45. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (podpisanie oświadczenia, wpisanie na listę startową, otrzymanie pakietów startowych itd.). W związku ze spodziewaną dużą frekwencją, prosimy w miarę możliwości o wczesne przybycie do bazy rajdu. Aby usprawnić proces zapisów, planujemy uruchomić 2 stanowiska.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły posiłek (pierogi - wegetariańskie bądź mięsne, w zależności od wyboru zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym). W bazie rajdu będzie można skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę.
W hali sportowej znajdują się toalety i natryski, udostępnione dla uczestników rajdu. Jest możliwość noclegu w warunkach turystycznych w hali sportowej od piątku od godziny 20:00 do niedzieli godziny 10:00 - wymagany własny śpiwór i karimata/materac. Aby nie generować niepotrzebnych plastikowych odpadów, prosimy osoby nocujące w bazie o wzięcie własnych wielorazowych kubków.
Po oficjalnym zakończeniu rajdu w sobotę planujemy ognisko integracyjne w pobliskim "Okrąglaku"
Mapy i karty startowe
Uczestnicy będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 w skali 1:60 000 wydawnictwa Compass. Ilość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób, które nie zapisały się do dnia 25.09 a wyrażą zainteresowanie startem, dostępność map (i tym samym możliwość startu) potwierdzimy drogą mailową (planujemy przygotować pewien zapas map).
Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 24 (zaliczenie każdego z tych PK jest punktowane 1 punktem przeliczeniowym), będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych).
Wasze trasy będą zapewne przecinać drogę ekspresową S8 - jest to droga ekspresowa, więc oczywiście poruszanie się po niej rowerem jest zabronione. Prosimy również o zachowanie szczególnej ostrożności przy pokonywaniu rozjadów (np. rond) przy przejazdach przez S8, aby nie znaleźć się na wjeździe na tę drogę również przypadkiem. Dozwolone jest poruszanie się po przebiegająych równolegle do S8 drogach serwisowych (położonych na zewnątrz ogrodzenia drogi ekspresowej) - są one zaznaczone na mapie. Dodatkowo nanieśliśmy na mapę miejsca przepraw przez S8 (tunele, wiadukty, kładki), zostały one oznaczone symbolami ") (".
Uwaga! Sama droga S8 nie została przez nas zaznaczona znakami "X" (oznaczającymi drogę zakazaną na rajdzie) aby zachować czytelność mapy w zakresie przebiegu równoległych dróg serwisowych dozwolonych do poruszania się rowerem podczas rajdu.
Karty startowe będą wydrukowane na syntetycznym papierze, odpornym na wodę i rozdzieranie.
Lampiony punktów kontrolnych będą 2D i A4, tzn. w postaci biało-czerwonej kartki formatu A4 umocowanej w terenie. Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.
Zasady rywalizacji
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Mega należy zdobyć od 1 do 13 punktów przeliczeniowych (punkty można dowolnie wybrać spośród wszystkich 24).
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy zdobyć od 14 do 24 punktów przeliczeniowych.
Rozdanie map nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa planowana jest na godzinę 8:50. Limit czasu 9 godzin będzie liczony od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.
Bezpieczeństwo
Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po lasach; poruszanie się po terenach prywatnych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody właściciela terenu.
Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych, a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz