Dojazd
Ośrodek Wypoczynkowy Sieradz-Męka znajduje się w lesie na zachód od ulicy Uniejowskiej, będącej odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 479
Lokalizacja
51.630698 N 18.775635 E
Uczestnicy dojeżdżający na start rajdu samochodem drogą S8 (a więc od strony Łodzi, Warszawy, Wrocławia itd). powinny zjechać na węźle Sieradz-Wschód wzdłuż oznaczeń DK83, skręcić w lewo na rondzie w kierunku centrum Sieradza, a następnie po około kilometrze na skrzyżowaniu skręcić w prawo w DW479 (ulica Uniejowska). Jadąc ulicą Uniejowską mijamy wiadukt kolejowy oraz centrum Męki i około kilometr dalej odbijamy w lewo w szutrową drogę koło kapliczki, która prowadzi do ośrodka.
Ośrodek Wypoczynkowy Sieradz-Męka znajduje się w lesie na zachód od ulicy Uniejowskiej, będącej odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 479
Lokalizacja
51.630698 N 18.775635 E
Uczestnicy dojeżdżający na start rajdu samochodem drogą S8 (a więc od strony Łodzi, Warszawy, Wrocławia itd). powinny zjechać na węźle Sieradz-Wschód wzdłuż oznaczeń DK83, skręcić w lewo na rondzie w kierunku centrum Sieradza, a następnie po około kilometrze na skrzyżowaniu skręcić w prawo w DW479 (ulica Uniejowska). Jadąc ulicą Uniejowską mijamy wiadukt kolejowy oraz centrum Męki i około kilometr dalej odbijamy w lewo w szutrową drogę koło kapliczki, która prowadzi do ośrodka.
Jest również możliwy dojazd leśną drogą od zachodu od ul. Borek,
prowadzącej do wsi Ruda, ale droga jest dość mocno zniszczona i zapiaszczona - wydaje nam się, że
dojazd samochodem jest dużo korzystniejszy od wschodu od ul.
Uniejowskiej, gdzie nierówne i piaszczyste odcinki są krótsze.
W związku z ograniczoną liczbą miejsc parkingowych przy bitej drodze
prowadzącej na północ do bramy ośrodka prosimy o parkowanie również
wzdłuż leśnej dojazdowej drogi (od ulicy Uniejowskiej do Rudy),
oczywiście w sposób nie utrudniający ruchu na tej leśnej drodze. Można
oczywiście również zaparkować kawałek wcześniej (np. przy skrzyżowaniu
piaskowej drogi z Rudy do ośrodka) i udać się do bazy rowerem (będzie to
niecały kilometr).
Osoby nocujące w ośrodku prosimy o dokonywanie płatności za noclegi u obsługi ośrodka gotówką (znajdujący się na miejscu terminal płatniczy miewa problemy z zasięgiem).
Biuro zawodów, start i meta rajdu
Biuro zawodów będzie znajdować się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Sieradz-Męka pod wiatą. Biuro dla trasy Giga będzie czynne od godziny 8.30, dla trasy Mega od 9:40, a dla trasy Rodzinnej od godziny 10:40. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (podpisanie oświadczenia, wpisanie na listę startową, otrzymanie pakietów startowych itd.).
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły dwudaniowy posiłek (wegetariański bądź mięsny, w zależności od wyboru zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym). W bazie rajdu będzie można skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły dwudaniowy posiłek (wegetariański bądź mięsny, w zależności od wyboru zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym). W bazie rajdu będzie można skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę.
Na terenie bazy dostęp do pełnego węzła sanitarnego z natryskami.
Po zakończeniu rajdu planowana jest integracyjna część rajdu.
Na terenie bazy rajdu będą wystawione pojemniki do segregacji odpadów. Prosimy o segregowanie odpadów i wyrzucanie ich do właściwych pojemników/worków.
Na terenie bazy rajdu będą wystawione pojemniki do segregacji odpadów. Prosimy o segregowanie odpadów i wyrzucanie ich do właściwych pojemników/worków.
Mapy i karty startowe
Uczestnicy tras Giga/Mega będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 (trasy Mega/Giga) w skali 1:60 000 wydawnictwa Compass.
Uczestnicy trasy Rodzinnej będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A4 (trasy Mega/Giga) w skali 1:30 000 wydawnictwa Compass. Ilość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób, które nie zapisały się do dnia 04.06 a wyrażą zainteresowanie startem, dostępność map (i tym samym możliwość startu) potwierdzimy drogą mailową (planujemy przygotować pewien zapas map).
Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 27 dla tras Giga/Mega oraz od 1 do 10 dla trasy Rodzinnej (zaliczenie każdego z tych PK jest punktowane 1 punktem przeliczeniowym). Mapy będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych).
Na trasach Giga i Mega potwierdzanie pobytu na wszystkich punktach będzie odbywało się przy pomocy perforatorów.
Karty startowe będą wydrukowane na syntetycznym papierze, odpornym na wodę i rozdzieranie.
Lampiony punktów kontrolnych będą 2D i A4, tzn. w postaci biało-czerwonej kartki formatu A4 umocowanej w terenie. Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory, dodatkowo miejsce będzie oznaczone literami PK, napisanymi krótkotrwałym sprayem. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.
Lampiony punktów kontrolnych będą 2D i A4, tzn. w postaci biało-czerwonej kartki formatu A4 umocowanej w terenie. Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory, dodatkowo miejsce będzie oznaczone literami PK, napisanymi krótkotrwałym sprayem. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.
Na trasie Rodzinnej potwierdzanie pobytu na punktach 1-5 będzie odbywało się przy pomocy perforatorów (służących do przedziurkowania odpowiedniego dla danego punktu pola na karcie startowej), natomiast punkty 6-10 będą opisowe, a pobyt na nich będzie potwierdzany przez odpowiedź na pytanie /spisanie kodu. Prosimy w związku z tym uczestników trasy Rodzinnej o zabranie ze sobą długopisów.
Zasady rywalizacji
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Mega należy zdobyć od 1 do 16 punktów przeliczeniowych (punkty można dowolnie wybrać spośród wszystkich 27).
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy zdobyć do 27 punktów przeliczeniowych. W związku z wcześniejszą deklaracją wyboru trasy przez uczestników, minimalna ilość PK do potwierdzenia na trasie Giga jest taka sama jak na trasie Mega i wynosi 1 PK.
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Rodzinnej należy zdobyć od 1 do 10 punktów przeliczeniowych.
Rozdanie map ("pod nogę") nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa trasy Giga planowana jest na godzinę 9:20, odprawa trasy Mega na godzinę 10:20, a odprawa trasy Rodzinnej na godzinę 11:20. Podczas odprawy trasy Giga mapy będą rozdane tylko uczestnikom posiadającym w widocznym miejscu kartę startową - aby zapobiec rozdaniu map uczestnikom trasy Mega, startującym o godzinę później.
Limit czasu (9 godzin na trasie Giga, 8 godzin na trasie Mega, 7 godzin na trasie Rodzinnej) będzie liczony od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.
Bezpieczeństwo
Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po lasach; poruszanie się po terenach prywatnych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody właściciela terenu.
Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych, a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.
"przekraczanie linii kolejowej w innych miejscach "na dziko" jest całkowicie zabronione."
OdpowiedzUsuńJaka jest kara za przekraczanie "na dziko"? bo może być tak, że jest zabronione a nie karane...
Dożywotnia dyskwalifikacja
UsuńDla tych co nie będą mieli farta może być to nawet kara śmierci, więc raczej poważne konsekwencje...
OdpowiedzUsuńNie będzie za to kar, to tylko taka formułka chroniąca organizatora.
OdpowiedzUsuńNiekoniecznie. Jeśli taka osoba zostanie zgłoszona organizatorowi, sędzia może zdyskwalifikować takiego zawodnika.
OdpowiedzUsuńZgadza się, zwłaszcza, że taki zgłaszający jest na liście startowej. ;-)
OdpowiedzUsuńCzy nie myśleliście o dopuszczeniu do waszych rajdów także rowerów elektrycznych? Mam na myśli takie legalne (250 wat, 25 km/h max)? Takich rowerów jest coraz więcej, świetnie spisują się właśnie w terenie i również wymagają wysiłku fizycznego. Często z nich korzystają osoby starsze.
OdpowiedzUsuńA do tego legalne rowery elektryczne są traktowane w prawie jak zwykłe rowery.
Oczywiście trzeba zrobić oddzielną kategorię, żeby szanse były wyrównane. Myślę że ideą rajdu jest dobra zabawa i każdy rowerzysta powinien mieć możliwość uczestniczenia.
Pozdrawiam
Adam