czwartek, 16 lipca 2020

Patronat i komunikat

Miło nam poinformować, że Burmistrz Gminy Zelów - Pan Tomasz Jachymek objął nasz rajd patronatem. Dziękujemy!
Opublikowaliśmy komunikat startowy, tym razem szczególnie zachęcamy do zapoznania się z jego treścią, bo w wyniku obecnej sytuacji jest kilka zmian (najważniejsze z nich zaznaczyliśmy na czerwono).

Dojazd

Ośrodek Konferencyjny " Przy Patykach"znajduje się w Kolonii Łobudzicach 18c, ok 3km na wschód od Zelowa, ok. 400 m na północny wschód od skrzyżowania z DW 484 Zelów-Bełchatów przy drewnianym kościele w Łobudzicach (ze skrzyżowania kierujemy się na zbiornik Patyki i Bujny  Księże).
GPS: 51.450704 N  19.257715 E
Dojazd koleją  - ze stacji Dobroń leżącej na linii Łódź - Sieradz jest około 20 km. 

Biuro zawodów, start i meta rajdu

Biuro zawodów będzie znajdować się na terenie Ośrodka Konferencyjnego w pobliżu Smażalni Przy Patykach i domków letniskowych (w południowej części ośrodka, w okolicach pierwszego wjazdu na teren od strony Łobudzic).
Biuro dla trasy Giga będzie czynne od godziny 8.30, dla trasy Mega od godziny 9:40. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (weryfikacja przesłania oświadczenia, wpisanie na  listę startową, otrzymanie pakietów startowych itd.).  W związku z sytuacją epidemiologiczną, prosimy w miarę możliwości o wczesne przybycie do bazy rajdu, a także o zachowywanie zalecanych odstępów, aby ograniczyć gromadzenie się przy biurze zawodów do minimum.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę  uczestnik zwraca  kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły posiłek (zupa plus grillowy posiłek - mięsny lub wegetariański, zgodnie z wyborem zaznaczonym podczas zgłoszenia). W bazie rajdu będzie można skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę. W tej edycji woda oraz słodkie przekąski będą rozdawane uczestnikom w oddzielnych opakowaniach.
Przed, a także po rajdzie będzie można dodatkowo skorzystać (we własnym zakresie) z oferty Smażalni Przy Patykach - polecamy szczególnie smaczne ryby serwowane w restauracji, a także szeroką ofertę napojów. W restauracji znajduje się też toaleta, udostępniona dla uczestników rajdu.


Mapy i karty startowe

Uczestnicy będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 w skali 1:60 000 wydawnictwa CompassIlość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób, które nie zapisały się do dnia 15.07 a wyrażą zainteresowanie startem, dostępność map (i tym samym możliwość startu) potwierdzimy drogą mailową (planujemy przygotować pewien zapas map).
Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 25 (zaliczenie każdego z tych PK jest punktowane 1 punktem przeliczeniowym), będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych).
Karty startowe będą wydrukowane na syntetycznym papierze, odpornym na wodę i rozdzieranie. Aby uniknąć konieczności gromadzenia się podczas podpisywania kart startowych przez uczestników w tej edycji karty startowe oznaczone będą numerami, przyporządkowanymi do zawodników. Dodatkowo z tego samego powodu rezygnujemy w tej edycji z numerów startowych do przypięcia do roweru.
Lampiony  punktów kontrolnych będą 2D i A4, tzn. w postaci biało-czerwonej kartki formatu A4 umocowanej w terenie. Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory. Po odnalezieniu punktu kontrolnego uczestnik perforuje odpowiednie pole karty startowej (zgodne z numerem PK). W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.  Miejsce punktu kontrolnego dodatkowo oznaczone będzie napisem "PK" wykonanym ekologicznym i krótkotrwałym sprayem. W bieżącej edycji dopuszczamy również wykonanie zdjęcia lampionu z numerem PK jako formę potwierdzenia obecności na punkcie.


Zasady rywalizacji

Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Mega należy zdobyć od 1 do 14 punktów przeliczeniowych (punkty można dowolnie wybrać spośród wszystkich 25). W przypadku omyłkowego zaliczenia na trasie Mega więcej niż 14 PK uczestnik zostaje sklasyfikowany z zaliczonymi 14PK.
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy zdobyć do 25 punktów przeliczeniowych. W związku z wcześniejszą deklaracją wyboru trasy przez uczestników, minimalna ilość PK do potwierdzenia na trasie Giga jest taka sama jak na trasie Mega i wynosi 1 PK.
Rozdanie map ("pod nogę") nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa trasy Giga planowana jest na godzinę 9:20, a odprawa trasy Mega na godzinę 10:20. Podczas odprawy trasy Giga mapy będą rozdane "pod nogę" tylko uczestnikom posiadającym w widocznym miejscu kartę startową - aby zapobiec rozdaniu map uczestnikom trasy Mega, startującym o godzinę później.
Limit czasu (8 godzin 30 minut na trasie Giga, 7 godzin 30 minut na trasie Mega) będzie liczony od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.


Bezpieczeństwo

Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po lasach; poruszanie się po terenach prywatnych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody właściciela terenu.
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności przy przekraczaniu DW484 w Łobudzicach, gdzie niestety widoczność jest dość ograniczona.
Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych, a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz