środa, 12 września 2018

Dodatkowa motywacja, ostatnie godziny zapisów i komunikat startowy

Miło nam poinformować, że na najlepszych pełnoletnich zawodników nadchodzącej OrientAkcji oprócz medali i dyplomów będą czekać kraftowe podarunki przekazane przez Browar rzemieślniczy Szpunt z niedalekiej Zduńskiej Woli. Mamy nadzieję, że wyzwoli to w Was dodatkową wolę walki o najwyższe lokaty, a przy okazji przyniesie okazję zapoznania się z wyrobami jednego z czołowych w naszej ocenie browarów rzemieślniczych z centralnej Polski. 
Na liście startowej już 169 osób, przypominamy że formularz zgłoszeniowy jest czynny jeszcze tylko do końca dzisiejszego dnia (12 września). 
Ponadto opublikowaliśmy komunikat startowy, zachęcamy do zapoznania się z jego treścią:


Dojazd

Ośrodek Wypoczynkowy Sieradz-Męka znajduje się w lesie na zachód od ulicy Uniejowskiej, będącej odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 479
Lokalizacja
51.630698 N 18.775635 E

Uczestnicy dojeżdżający na start rajdu samochodem drogą S8 (a więc od strony Łodzi, Warszawy, Wrocławia itd). powinny zjechać na węźle Sieradz-Wschód wzdłuż oznaczeń DK83, skręcić w lewo na rondzie w kierunku centrum Sieradza, a następnie po około kilometrze na skrzyżowaniu skręcić w prawo w DW479 (ulica Uniejowska). Jadąc ulicą Uniejowską mijamy wiadukt kolejowy oraz centrum Męki i około kilometr dalej odbijamy w lewo w szutrową drogę koło kapliczki, która prowadzi do ośrodka. Niestety trwają obecnie prace remontowe na odcinku ulicy Uniejowskiej przy odbiciu do ośrodka i obowiązuje tam ruch wahadłowy.
Jest również możliwy dojazd leśną drogą od zachodu od ul. Borek, prowadzącej do wsi Ruda, ale po trwających w tym roku zrywkach drewna droga jest dość mocno zniszczona i zapiaszczona - wydaje nam się, że dojazd samochodem jest dużo korzystniejszy od wschodu od ul. Uniejowskiej, gdzie nierówne i piaszczyste odcinki są krótsze.

W związku z ograniczoną liczbą miejsc parkingowych przy bitej drodze prowadzącej na północ do bramy ośrodka prosimy o parkowanie również wzdłuż leśnej dojazdowej drogi (od ulicy Uniejowskiej do Rudy), oczywiście w sposób nie utrudniający ruchu na tej leśnej drodze. Można oczywiście również zaparkować kawałek wcześniej (np. przy skrzyżowaniu piaskowej drogi z Rudy do ośrodka) i udać się do bazy rowerem (będzie to niecały kilometr).
Dojazd koleją jest możliwy do stacji Sieradz-Męka, skąd do bazy jest około 2,5km. Zwracamy uwagę, iż w związku z remontem linii kolejowej Łódź-Sieradz do stacji Sieradz-Męka dojeżdżają tylko pociągi Regio, natomiast pociągi ŁKA dojeżdżają jedynie do Łasku, skąd dalej kursuje komunikacja autobusowa, gdzie przewóz roweru jest niemożliwy. Na szczęście godziny kursów pociągów Regio pozwalają na dojazd i powrót z rajdu - szczegóły na stronie http://rozklad.pkp.pl/

Biuro zawodów, start i meta rajdu

Biuro zawodów będzie znajdować się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Sieradz-Męka pod wiatą.
Biuro będzie czynne od godziny 8.15. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (podpisanie oświadczenia, uiszczenie składki startowej w wysokości 30 zł, wpisanie na  listę startową, otrzymanie kart startowych itd.).  W związku ze spodziewaną dużą frekwencją, prosimy w miarę możliwości o wczesne przybycie do bazy rajdu. Aby usprawnić proces zapisów, planujemy uruchomić 2 stanowiska, z podziałem według pierwszej litery nazwiska uczestnika.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę  uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponu otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma ciepły posiłek. W bazie rajdu będzie można natomiast skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek, będą też dostępne termosy z ciepłą wodą, będzie więc można przyrządzić sobie kawę czy herbatę.


Mapy i karty startowe

Uczestnicy będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 w skali 1:60 000 wydawnictwa CompassIlość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób które nie zapisały się do dnia 12.09 i nie dostały potwierdzenia mailowego nie możemy zagwarantować dostępu do map - będą one osiągalne, jeśli zostaną jakieś po wydaniu zapisanym uczestnikom.  Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 25 (zaliczenie każdego z tych PK jest punktowane 1 punktem przeliczeniowym), będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych).
Karty startowe będą wydrukowane na syntetycznym papierze, odpornym na wodę i rozdzieranie.
Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.


Zasady rywalizacji

Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Mega należy zdobyć od 1 do 13 punktów przeliczeniowych (punkty można dowolnie wybrać spośród wszystkich 25).
Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy zdobyć od 14 do 25 punktów przeliczeniowych.

Rozdanie map nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa planowana jest na godzinę 9:20. Limit czasu 8 godzin minut będzie liczony od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.


Bezpieczeństwo

Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po lasach, poruszanie się po terenach prywatnych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody właściciela terenu.
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności przy poruszaniu się po remontowanym odcinku DW479 po wyjeździe z gruntowej drogi z ośrodka, gdzie obowiązuje sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy - można zaplanować wariant omijający ten odcinek, ale zapewne wielu uczestników będzie pokonywać ten fragment drogi na początku lub końcu trasy. Warto na tym odcinku rozważyć poruszanie się poboczem.

Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych, a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.
Komunikat zawiera m.in. istotne informacje dotyczące dojazdu do bazy, organizacji ruchu w okolicy oraz miejsc gdzie można pozostawić samochody, zatem tym goręcej zachęcamy do lektury. Ciekawostką jest fakt, że ośrodek nie posiada adresu, który można by wpisać w samochodową nawigację, podajemy więc jego współrzędne geograficzne (do znalezienia w komunikacie)
Osobom, które mają zamówione noclegi w domkach ośrodku przypominamy o konieczności zabrania śpiworów.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz