Opublikowaliśmy komunikat startowy, zachęcamy do zapoznania się z jego treścią:
Dojazd
Uczestnicy dojeżdżający na start rajdu samochodem będą mogli zaparkować samochody na łące za bazą rajdu (patrz mapka), teren będzie wyznaczony taśmami. Oprócz tego można parkować przy prostopadłych drogach okalających bazę rajdu (oczywiście z zachowaniem przejazdu) a także wzdłuż ulicy Głównej zgodnie z przepisami ruchu drogowego, oczywiście dbając o to, żeby nikomu nie zastawić wjazdu itd. W pierwszej kolejności zalecamy korzystanie z wyznaczonego placu .
Jadąc od drogi krajowej nr 1 należy kierować się na szpital w Tuszynie (czy to od ul. Poddębina na pólnocy Tuszyna czy od ul. Poprzecznej i Ściegiennego na wysokości centrum Tuszyna), dalej wzdłuż drogowskazu na Zofiówkę. Dla osób jadących z Pabianic oraz południowo-zachodnich rejonów Łodzi dobrym wariantem dojazdu może być trasa przez Prawdę i Rydzynki.
Niestety nie jest jeszcze oddana autostrada A1 na odcinku Stryków-Tuszyn, więc osoby jadące od strony Warszawy muszą rozważyć dojazd A2 do Strykowa i dalej przez Łódź, albo S8 do Piotrkowa (lub okolic) i dalej od południa DK1 do Tuszyna. S8 z kierunku Wrocławia łączy się natomiast już z DK1 pod Tuszynem.
Jadąc od drogi krajowej nr 1 należy kierować się na szpital w Tuszynie (czy to od ul. Poddębina na pólnocy Tuszyna czy od ul. Poprzecznej i Ściegiennego na wysokości centrum Tuszyna), dalej wzdłuż drogowskazu na Zofiówkę. Dla osób jadących z Pabianic oraz południowo-zachodnich rejonów Łodzi dobrym wariantem dojazdu może być trasa przez Prawdę i Rydzynki.
Niestety nie jest jeszcze oddana autostrada A1 na odcinku Stryków-Tuszyn, więc osoby jadące od strony Warszawy muszą rozważyć dojazd A2 do Strykowa i dalej przez Łódź, albo S8 do Piotrkowa (lub okolic) i dalej od południa DK1 do Tuszyna. S8 z kierunku Wrocławia łączy się natomiast już z DK1 pod Tuszynem.
Biuro zawodów, start i meta rajdu
Baza rajdu znajduje się na zachodnim krańcu Zofiówki i ulicy Głównej, tuż pod lasem (patrz mapka).
Biuro będzie czynne od godziny 8.30. Tutaj uczestnicy będą dokonywać wszelkich formalności związanych ze startem w rajdzie (podpisanie oświadczenia, dokonanie opłaty startowej w wysokości 25 zł, wpisanie na listę startową, otrzymanie kart startowych itd.). W związku ze spodziewaną dużą frekwencją, prosimy w miarę możliwości o wczesne przybycie do bazy rajdu. Aby usprawnić proces zapisów, planujemy uruchomić 2 stanowiska, jedno dla osób o nazwiskach zaczynających się na litery od A do M, drugie od N do Ż.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę, uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponów otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma posiłek z grilla w pobliżu Biura Zawodów a także zupę, dowiezioną w dwóch transzach (około godziny 15 i 17) przez firmę cateringową. W bazie rajdu będzie można natomiast skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek.
Biuro zawodów będzie również metą rajdu (oznaczoną oczywiście na mapie). Przyjeżdżając na metę, uczestnik zwraca podpisaną kartę startową, po czym organizatorzy nanoszą osiągnięty czas i weryfikują potwierdzone punkty kontrolne.
Po powrocie na metę uczestnik na podstawie kuponów otrzymanego w pakiecie startowym otrzyma posiłek z grilla w pobliżu Biura Zawodów a także zupę, dowiezioną w dwóch transzach (około godziny 15 i 17) przez firmę cateringową. W bazie rajdu będzie można natomiast skorzystać z owoców, wody i słodkich przekąsek.
Mapy i karty startowe
Uczestnicy będą korzystać z mapy turystycznej w formacie A3 w skali 1:55 000 wydawnictwa Compass. IIlość map będzie ograniczona, w związku z czym dla osób które nie zapisały się do dnia 19.05 i nie dostały potwierdzenia mailowego nie możemy zagwarantować dostępu do map - będą one osiągalne jeśli jakieś zostaną po wydaniu zapisanym uczestnikom.
Mapy będą zawierać naniesione punkty kontrolne z numerami od 1 do 22, będą również zawierać opisy punktów kontrolnych (opisy będą również na kartach startowych). Wszystkie punkty wyposażone będą w perforatory. W przypadku gdy ktoś postronny zerwie kartkowy lampion i na punkcie kontrolnym brakowałoby perforatora, prosimy o wykonanie zdjęcia (jako udokumentowanie pobytu na punkcie) oraz o telefoniczny kontakt z nami.
Startujący na trasie Mega zaliczają od 1 do 12 dowolnych punktów spośród 22, aby zostać sklasyfikowanym na trasie Giga należy potwierdzić od 13 do 22 punktów kontrolnych. Rozdanie map nastąpi podczas odprawy startowej na starcie rajdu, odprawa planowana jest na godzinę 9:50. Limity czasu dla poszczególnych tras (6 godzin dla trasy Mega, 7 godzin dla trasy Giga) będą liczone od wydania komendy „Start” przez organizatorów. Jeżeli więc na przykład z powodu dużej frekwencji start się opóźni o kilka minut, nie wpłynie to na skrócenie czasu na przejechanie trasy.
Przypominamy, że rajd odbywa się przy otwartym ruchu drogowym, a uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Prosimy także o zachowanie porządku i nieśmiecenie na trasie rajdu a także o poszanowanie dla pracy rolników i nieskracanie sobie drogi przez zasiane pola uprawne.
Dodano 20.05.2016: Na mapie znakami X będą zaznaczone obszary po których poruszanie się jest zabronione. Dotyczy to drogi krajowej numer 1, drogi S8 a także terenu szpitala w Tuszynie.
Jeżeli ktoś z zapisanych nie będzie mógł przybyć na rajd, prosimy o informację (na adres mailowy lub telefonicznie) - pomoże to nam oszacować liczbę nadwyżkowych map dla potencjalnych zainteresowanych a przede wszystkim bardziej efektywnie wykorzystać środki na świadczenia dla startujących. Nasze numery telefonów to 504 547 201 oraz 501 963 505, będą one również umieszczone na mapach, na wypadek gdyby była potrzeba skorzystania z nich na trasie.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz